Ik ben op zoek naar een gedicht van een bekende dichter over een hartinfarct of hart- en vaatziekten in het algemeen. Iemand suggesties?

Het gedicht mag zowel in het Nderlands als in het Engels zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Poëzie
1.5K

Antwoorden (2)

Luzerno Westerbeek schreef deze:

Ik zie die klok
tik tak tik
tak tik
verslikt zich in de uren
die hij slikt
vertikt
tik tak
de wijzers
als een slak
de wijzers draaien de wijzers slikken
tik tak
rondjes
door de tijd
harten jagen...
jagend hart...
dodend alle tijd

sterven in de tijd
ik zie die klok niet meer
ik zie die tijd niet meer
alleen maar
tik tak
tak tik
draaiend als een slak

tik tak
dolend als een wrak
slaat de tijd
mijn leven weg
levend weg
levensecht
levend dood
dood de tijd
loopt achter

Tik takt tik
niet meer tikt
vertikt
hartinfarct...
hart verkrampt..
nog eenmaal tik..........
geen adem meer...
geen weten meer..
verweert zich niet langer...

tikt af…DOOD

http://www.onlinegedichten.nl/overlijdens/1454/hartinfarct.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je het gedicht: Heftan tattat (dit is Twents - een sóórt Nederlands dus - voor: hij heeft het aan zijn hart gehad) uit de bundel "Heftan tattat" van Willem Wilmink aanraden. Het gaat over een verjaardagsvisite waar degene die aan het woord is in het gedicht doodziek vandaan komt door al het gezeur over de lichamelijke klachten van alle aanwezigen plus hun kennissen en familie.