Zijn er spreuken of gezegden met het woord kater erin?

Het mag het dier kater zijn, maar ook een kater hebben na het drinken van alcohol.
Zelfverzonnen mag ook.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, die zijn er! - Ik drink alleen bij twee gelegenheden, als het regent en als het niet regent - Ik drink maar twee keer in de week Door de weeks en in het weekend. - Voorkom een kater, blijf dronken. - Mocht van de dokter nog maar 4 biertjes per dag. Heb nu 6 dokters. - Je moet niet dronken dat ik denken ben. - Het beste middel tegen dronkenschap is in nuchtere toestand kijken naar dronken mensen. - Het gras is groen, de lucht is blauw! Ik ben niet zat, wat klets je nou?

Het bier wegzetten voor de kater is aangekomen Als is de kater nog zo snel, een aspirine achterhaald hem wel

Het spreekwoordenboek zegt: Voorkom een kater, blijf drinken. Betekenis: Vooral door blijven drinken

Na de poes komt de kater.

- Een antieke kater hebben - Ergens een kater aan overhouden - Hij moet erbij wezen als een kater gelubt wordt De betekenissen kunnen hier gevonden worden:

Je kan beter feesten met een kater,dan werken met een kater!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100