eerst de dingen opschrijven waarvan iedereen op slag verliefd word, dus waarom een liefde zo mooi is.
vervolgens bedenk je alles wat er maar mis kan gaan in de liefde, maar dan dubbel zo erg. (voor een groot contrast, dit doet het vaak goed)

hiervan schrijf je steekwoorden op, en zoekt woorden die rijmen. deze verwerk je in een zin. zin voor zin maak je je gedicht.

soms kan het helpen om een verhaal uit een zielig liedje te gebruiken en dit naar je eigen hand te zetten.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (6)

Schrijf eerst alle mooie dingen van de liefde op. Alle woorden die in je opkomen.

Schrijf nu alle zielige en verdrietige dingen van de liefde op en maak van al die woorden een gedicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je wat inspiratie putten uit reeds bestaande gedichten zoals dat over Pyramus en Thisbe uit de link ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je dat alleen maar kunt doen als je eerst iets erg in de liefde meemaakt. Dan gaat het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zoek naar andere manieren en woorden om je uit te drukken dan de letterlijke beschrijving van het verhaal dat je wilt vertellen. Zo kan het bv net zo goed gaan over ik noem maar wat een stapel ongelezen kranten op tafel waarmee je vertelt dat je je geliefde zo mist.Leg niet teveel uit maar laat wat aan de verbeelding van de lezer over.
Als je zelf nog niet veel pijnlijke ervaringen op dit vlak hebt kun je je eigen fantasie gebruiken en je je dit inbeelden hoe iets zou voelen voor jou, of kiezen voor liefde voor een familielid, vriend(in), huisdier wat dan ook.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goed gedcht kan je alleen schrijven als je het gevoel dat je wil beschrijven kent.

Een gedicht is goed wanner hij bijna spontaan op papier staat door exact te beschrijven wat je voelt.
Als je te lang na moet denken verliest een gedicht zijn kracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees veel mooie gedichten over de liefde.
Daar zijn echt wel heel zielige bij.
Daar kun je inspiratie opdoen.

http://www.gedichten.nl/nedermap/gedichten/gedicht/165242.html?browse=categorie