Waar is de graftombe van Alexander de Grote?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, als het bekend was dan had je het al lang geweten. Het land dat zijn tombe heeft zal het dan ongetwijfeld groots adverteren voor toerisme.

Het beste antwoord

Een groep Griekse archeologen heeft in Egypte mogelijk de graftombe van Alexander de Grote ontdekt. Geschiedkundigen zijn er lang van uit gegaan dat Alexander begraven is in Alexandrië, de stad die hij stichtte....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is onbekend. Alexandria was de laatste bekende verblijfplaats. Wat er daarna mee gebeurt is is onduidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alexander was ergens onderweg gestorven in of nabij Syrië. 'Gelukkig' wist Ptolemeus I het lichaam van Alexander voor de neus van Perdikkas (regent van Syrië) weg te kapen.

Naar verluid van de bronnen van Plinius werd Alexander vervolgens meegenomen naar Egypte en ofwel in Memphis (toen hoofdstad van Egypte) of in Alexandrië (latere hoofdstad Egypte, gesticht door Alexander) bijgezet.