Waar is die ene voorouder van mens en chimpansee?

Toegevoegd na 2 uur:
De moderne genetica heeft aangetoond dat de splitsing tussen mens en chimpansee zich niet meer dan 4 tot 7 miljoen jaar geleden kan hebben voltrokken. Maar wie was die gemeenschappelijke voorouder dan precies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat een collega van mij :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, werkt mijn buurman bij jullie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zomaar kunnen

Het beste antwoord

Die is harstikke dood & vergaan.

Daarnaast is de aanname dat er een voorouder is onnauwkeurig. Er zijn zeer vele generaties gezamelijke vooorouders geweest, in diverse vormen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je verwijst naar Ardi, een voorouder, en de tot nu toe oudst bekende fossiele voorouder van de mens, lees dan dit artikel [http://davidkirkpatrick.wordpress.com/2009/10/01/introducing-the-new-oldest-pre-human/] in het engels waar onder andere in staat:

After the bones were excavated at the site, they were molded and painstakingly removed from their protective plaster jackets in the laboratory in Addis Ababa, where they were then photographed and reconstructed. Micro-CT scanners were used to study the inner and outer anatomy of the bones and teeth, and scanning electron microscopes were used to study the structure and surface details. The 5,000 micro-CT slices through the broken skull allowed the team to reconstruct it on a computer and then “print” it on a 3-D stereolithic printer at the University of Tokyo. A cast of Ardi’s skull, along with video and comparisons, can be seen now in the Human Evolution display on the second floor of UC Berkeley’s Valley Life Sciences Building.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Samengeperst in de bodem en/of verspreid tot kleine deeltjes. Tot stof zult gij wederkeren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorouders van mens en chimpansee zijn de primaten

Toegevoegd na 2 minuten:
Die zijn inmiddels gerecycled
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zoekt wat bekend staat als 'the missing link' en die is nog steeds missing. De kans dat jouw lichaam over een aantal miljoen kaar ooit nog wordt gevonden is ook uiterst gering