waneer begonnen deze tijden???

1.de renaissance
2.de ontdekkingsreizen
3.het absolutisme
4.reformatie??

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nog aan het huiswerk? Ik zal je de bronnen geven. Je vraag betreft zo'n groot tijdvak dat het antwoord anders te lang is.

Toegevoegd na 24 minuten:
De Renaissance begint rond 1400 in Florence, Italië. Deze stroming is van invloed op de bouwkunst.

De ontdekkingsreizen begonnen al 3000 voor christus, maar in de geschiedenis worden meestal de reizen in de 1450 tot de 1850 genoemd, waarbij de Europese ontdekkingsreizigers de wereld in kaart brachten.

Absolutisme is een moeilijker begrip/ Lodewijk de 14e verwierp de adel en nam het recht om zelf te regeren als absoluut vorst: Iemand die alleen aan God verantwoording verschuldig is. Dat kan je rond 1614 neerzetten.

De reformatie is een stroming in de 16e eeuw, maar mag je ook rond 1500 zetten. Dat begint dan met Johannus Hus. De reformatie heeft met het geloof te maken.

Toegevoegd na 34 minuten:
1. de renaissance: 15e eeuw
2. de ontdekkingsreizen: 15e eeuw - 19e eeuw
3. het absolutisme: 17e eeuw
4. reformatie: 16e eeuw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb al op internet gekeken maar er staan allemaal vage dingen wat ik nu heb is 1. de renaissance begon vanaf de 16e eeuw 2.15e eeuw 3.14e eeuw 4. 16e eeuw
ik weet niet of dit klopt maar daarom vroeg ik het (a)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owja en soms staat er dat er iets in de 15e of de 16e begon dus hoop verwarring....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt altijd morgen aan je leraar vragen of het klopt... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kunnen jullie niet mijn vraag beantwoorden??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Nina, ik heb hier geen verstand van en ook weinig interesse in. Daarom heb ik geschiedenis heel snel laten vallen op school. Ik denk dat som je vraag aardig heeft beantwoord. Het is juist de bedoeling dat je iets zelf doet, want daar leer je meer van dan dingen van anderen overschrijven.
Ik wil je nog wel even op weg helpen. In de eerste link van som staat: "Veelal wordt als 'startpunt' 1453 genomen...". Daar moet je toch wel iets aan hebben. Ik neem aan dat de andere links ook dergelijke informatie bevatten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil je vraag best beantwoorden. Waarom niet? Je vroeg alleen wat veel in korte tijd. Je kunt dan beter aangeven wat je wel en wat je niet snapt. Ik zoek met je mee en dan krijg je een antwoord ok?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nina, ik heb de antwoorden toegelicht. De renaissance begint eerder, rond 1400, dus de 15e eeuw. Misschien is het handiger voor je om met jaartallen te werken. Het absolutisme vind ik lastig. Als het om Lodewijk de 13e gaat dan is het 1614, 17e eeuw. Hoe kom jij op de 14e eeuw? Het is namelijk belangrijk dat je opschrijft waarom je het denkt. Dan kan jouw antwoord ook goed zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absolutisme ben ik ook wel zeker van. Het gaat om regeerperiode van Lodewijk de 14e (niet de 13e!): 1643 tot 1715: dus 17e eeuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owke heel erg bedankt :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan. Hoor ik morgen van je of het goed is? Dit is namelijk een kennisdelende website ;D Dan kan je de vraag meteen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die onterechte min voor een goed antwoord. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een pw dus moeilijk om dat te zeggen xD maar ik denk wel dat het goed is

Andere antwoorden (1)

Voordat wij al je huiswerk maken, en dat zou toch jammer zijn. Kijk eens of je in de link iets kunt vinden