Wat is het thuisland van Latino's, En wat zijn Latino''s voor bevolkingsgroep ?

Dit naar aanleiding van de divers vragen over Latino's

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
38.3K

Het beste antwoord

Latino's of Latijns-Amerikanen zijn de Spaans-, Portugees-, of Franssprekende mensen die in Noord- en Zuid-Amerika leven.

Globaal gezien beslaat Latijns-Amerika het gehele Zuid-Amerikaanse continent en het Noord-Amerikaanse continent tot aan de Rio Grande, de grens tussen de VS en Mexico. Met uitzondering van een paar gebieden zoals Suriname.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Latinos zijn Amerikanen met oorsprong in de Spaanstalige landen van Latijns-Amerika of in Spanje....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spaanse & Portugese kolonisten die de indianen (bijv: Maya & Inca) daar verjaagd/vermoord hebben of naast elkaar hebben geleefd. Als je kijkt naar de President van Venezuela Dhr Chavez, hij is bijvoorbeeld een indiaan maar wel Spaanstalig.