"Ik hou van jou en zal op je wachten".

Dit zullen de meest gesproken woorden zijn van beroemde mensen die afscheid van hun geliefde namen.

Een van de mooiste vind ik die van Hannie Schaft, die hier bij ons in de duinen gefusilleerd werd; " ik schiet beter".
Dit waren haar laatste woorden na een schampschot bij haar executie, waarna een machinegeweer op haar werd
leeggeschoten.
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
"Ik hou van jou en zal op je wachten", ik heb eigenlijk geen toevoeging voor dit mooie beste antwoord.

Andere antwoorden (18)

'I'll be back'.
Quote van Arnold Swarchenegger uit 'the Terminator.'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk, maar dat waren natuurlijk niet zijn laatste woorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, kan best...
Films uit de Terminator-reeks nog nooit gezien.
Tja een cultuurbarbaar kunnen ze me best noemen! Maar het was wel de eerste quote die in me op kwam ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef het eerlijk toe, 't was ook het eerste waar ik aan dacht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ga ik zeggen op mn sterfbed
"Dan liever de lucht in!" (1831) - Jan van Speijk, Nederlands kanonneerbootcommandant die zijn eigen schip opblies in de Schelde bij Antwerpen.
Amadea
13 jaar geleden
Op onderstaande sites staan heel veel 'Famous last words', eentje met grappige, fictieve 'last words' en eentje met echte 'famous last words'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral dingen als: " let op! Dit is cool!" "echt geen bluf!" "dat lukt wel!" en natuurlijk: "vertouw me!" staan erg hoog op mijn lijstje maar echte laatste woorden is de top drie toch wel: "ja! Ja! Ja? Nee! Nee! Nee!!!" op twee: oh ohhh!" en op een: ooohhh SHIT!!!"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op cracktwo.com stond gisteren een overzicht van laatste woorden van beroemde en minder beroemde mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het mis, van Charles Darwin.

Maar het is niet helemaal duidelijk of dit echt zijn laatste woorden waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dan liever de lucht in" van Van Speijk.
Dit is trouwens ook de titel van een boek: De wereldgeschiedenis in 75 beroemde uitspraken.
Voor een paar euro bij de Slegte

Toegevoegd na 2 minuten:
o die was al genoemd: dan maar "Verstoor mijn cirkels niet" van Archimedes.
en ook nog "Vader, vergeef het hen want ze weten niet wat ze doen" Jezus bij de kruisiging
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

"Et tu, Brute?" (Zelfs jij, Brutus?) waren de laatste woorden van Gaius Julius Caesar toen hij ontdekte dat zijn zoon Brutus hem een dodelijke dolksteek had toegebracht. Is een soort synoniem geworden om een verrader aan te duiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Morituri te salutant!
(Zij die sterven gaan groeten u)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een correctie op het antwoord van HansV:

Et tu, Brute? (Ook gij, Brutus?) zijn volgens sommige bronnen de laatste woorden die Julius Caesar sprak tot Brutus, een beschermeling van hem, toen deze en zijn medesamenzweerders hem in het senaatsgebouw kwamen vermoorden.

Brutus was niet de zoon van Ceasar, zoals Hans beweert.

Het is een vertaling van een grieks citaat bij Suetonius. Suetonius zelf geloofde eerder dat Caesar stierf zonder iets te zeggen en enkel kreunde onder de dolksteken.

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor de goede orde: ik denk dus dat dit de bekendste laatste woorden zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik herzie mijn mening, ik denk dat de laatste woorden van Jezus bekender zijn:

"Vader, in uw handen beveel ik mijn geest"

Dit is uiteraard een vertaling. In de diverse vertalingen bij elkaar denk ik dat dit met afstand de bekendste laatste woorden zijn.

Toegevoegd na 10 minuten:
Onder moslims zal deze ook wel bekend zijn:

"Verdrijf de heidenen (niet-moslims) uit het Arabisch Schiereiland."

(Mohammed’s laatste woorden op zijn sterfbed)
13 jaar geleden
ik heb eens een artikel gelezen met alle laatste woorden van amerikaanse terdoodveroordeelden, sinds 1960 ofzo schrijven ze dit op. Niet echt beroemd, wel interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Okay Sosa; You wanna fuck with me? You fucking with the best! You wanna fuck with me? Okay. You little cockroaches... come on. You wanna play games? Okay, I play with you; come on. Okay. You wanna play rough? Okay. Say hello to my little friend!" -Tony Montana, Scarface

"The horror... the horror..." -Colonel Kurtz, Apocalypse Now!

Al zijn dat misschien niet de bekendste...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gandalf: RUN YOU FOOLS!!!
al blijkt later dat het niet echt zijn laatste woorden zijn, maar wel als Gandalf the Grey.

Brian (in life of brian): Always Look on the Bright Side of Life

De uploader van het LOTR-filmpje is alleen een beetje een koekwous dat hij fly you fools verstaat maar goed...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van onze "vader des Vaderlands"(de maan scheen geen woord nederlands te spreken): Mon dieu, mon dieu ayez pitié de moi et de mon pauvre peuple. Hoop dat ik het goed geschreven heb en dat het niet wordt verwijderd door de mods, omdat de voertaal op GV nederlands is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niet op een wetenschappelijk onderzoek berust maar 'oh my god' kan ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laatste woorden van John Lennon waren: 'Am I John Lennon?' Na de bevestiging van deze vraag stierf hij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
What does this button do ?

Toegevoegd na 14 minuten:
ook wel ...what does the red button do ?

uit : heleboel films en comedyshows
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Oeps."

Bewijzen kan ik het niet maar ik ben er zeker van.