Andere uitbarstingen
In de loop van de geschiedenis heeft de Vesuvius nog verscheidene keren zijn macht getoond en nog vele mensen gedood en steden vernield: in 1631 (deze was bijna even zwaar als de uitbarsting van 79), 1794, 1826, 1872, 1906, 1913, 1926, 1929 en voor het laatst in 1944. Deze uitbarstingen waren echter minder spectaculair en eisten minder slachtoffers dan de uitbarsting in 79.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry ik bedoel: 66 jaar.

Met 79 bedoelde ze niet 1979, mijn fout. bij deze gecorrigeerd.
13 jaar geleden
De laatste uitbarsting was van 16 tot 29 maart 1944
Dus 66 jaar 8 maanden en 1 dag geleden (tenminste vandaag 30-11-2010).

Deze uitbarsting veroorzaakte veel schade aan toestellen van de amerikaanse luchtmacht die bij Pompeii gestationeerd waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 79 is de Vesuvius nog uitgebarsten in 1631,1794,1906,1913.

Toegevoegd na 21 minuten:
De uitbarsting in 79 is de bekendste,vanwege zijn grote kracht en dodental en omdat het de eerste vulkaan is waarover iets is opgeschreven.
De vulkaan heeft dus 25.000 jaar geslapen!
De berg is 1,281 kilometer hoog en het is een kegelvulkaan.
Hij is nog steeds actief en is daarmee de enige actieve
vulkaan in Europa op het vasteland(op eilanden heb je
ook nog de Etna en de Stromboli).

De naam "Vesuvius" is afkomstig van het Oskisch Fesf,
wat rook betekent.

Toegevoegd na 43 minuten:
volgens mij heeft de vulkaan "Vesuvius",1552 jaar geslapen. Aangezien hij in 79 uitbarstte en voor het eerst
wakker werd in 1631(25000 had ik gevonden op een site,verkeerde informatie dus).