Weet iemand een boek over ww2 waar de meeste gebeurtenissen en aspecten worden besproken?

Ik wil een boek lezen (maakt niet uit of het in engels is) die over WW2 in het algemeen gaat. Dus die meerdere hoofdstukken heeft over meerdere onderwerpen.

10 maanden geleden
tinus1969
10 maanden geleden
Verrassende tip, begin met het algemene (Engelse) Wikipedia artikel en link vandaar uit door.

Antwoorden (1)

"Second World War" van Antony Beevor.
In het Nederlands: "De Tweede Wereldoorlog".
In vijftig hoofdstukken wordt chronologisch geschakeld tussen de oorlogstonelen, met name over de oorlog in de Stille Oceaan, de Atlantische Oceaan, Noord-Afrika en de Middellandse Zee, met de focus op het vasteland van Europa.

De Britse militair-historicus Antony Beevor studeerde aan Winchester College en aan de Royal Military Academy Sandhurst, waar hij werd onderwezen door Sir John Keegan. Hij is de auteur van vele boeken, waaronder de internationale bestsellers Stalingrad, Berlijn. De ondergang 1945 en De strijd om Spanje. De Spaanse Burgeroorlog 1936-1939 en Kreta 1941-1945. Wereldwijd werden van zijn boeken vele miljoenen exemplaren verkocht. Zijn werk werd verschillende malen bekroond, met onder andere de Samuel Johnson Prize, de Wolfson Prize for History en de Spaanse La Vanguardia-prijs voor non-fictie.
SimonV
10 maanden geleden