Een vergelijkbare kast (uit 1980) in goede conditie is in 2019 op een veiling voor € 180 euro verkocht.

Reken dus, als er niks aan de kast mankeert, op tussen de € 100 en € 200.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Plus. Prijs was overigens € 190,-
Antoni
een jaar geleden
@rose, @SimonV, ik begrijp de snelle conclusie 'Reken dus, als er niks aan de kast mankeert, op tussen de € 100 en € 200.' niet. Het is maar één voorbeeld, dus zegt het niet zo veel. En: het is een voorbeeld uit 2019. In vier jaar, het is nu april 2023, kan er veel veranderd zijn in de antiekmarkt! Het voorbeeld is wel mooi gevonden, maar of het antwoord veel waarde heeft, vraag ik mij dus af.
SimonV
een jaar geleden
Van een kast in Renaissance-stijl uit 1980 verwacht ik geen gigantische prijsverandering in vier jaar. Het is natuurlijk een ruwe indicatie, maar VS weet nu dat de kast niet heel veel waard is.
SimonV
een jaar geleden
Op basis van dit artikel is de conclusie 'Reken dus, als er niks aan de kast mankeert, op tussen de € 100 en € 200.' zo gek nog niet.
https://www.antiekhetnoorden.nl/waarde-van-antieke-kasten/
marc-schatorje
een jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Had wel wat meer verwacht. Kast is van mijn opa geweest en die heeft er (volgens overlevering) een paar duizend gulden voor betaald toentertijd.
SimonV
een jaar geleden
Er is natuurlijk niets op tegen de kast voor € 1000,- op Marktplaats te zetten. Maar dan moeten de foto's wel heel aantrekkelijk zijn.
https://www.dropyourimage.com/nl/optimaliseer-je-meubelfotografie-tips-trucs-en-ideeen/
rose
een jaar geleden
@SimonV: c\;o) Die 180 kwam vast door het jaartal.
toen mijn oma stierf vorig jaar kwamen we om in de schitterende houten meubels, allemaal handgemaakt antiek, in ietwat gebruikte staat, ooit een grote investering als appeltje voor de dorst, mijn opa had begin jaren 90 alle antieke meubelen laten taxeren en dat kwam op een totaalwaarde uit van bijna 70.000 euro
in onze zoektocht naar eventuele recente waardebepaling hebben wij ons laten vertellen door meerdere antiquairs dat er zo vreselijk veel antiek is dat de antiekmarkt overstroomt dus alleen meubelen die echt heel oud zijn en in bijzonder goede staat zijn daadwerkelijk van hoge waarde.

ergo: wat een gek er voor geeft, veel mensen houden van oude meubelen met karakter.
11 maanden geleden
Als de versiering handgemaakt is boven de 500 euro.
11 maanden geleden
marc-schatorje
11 maanden geleden
Verwacht van wel. Waar kun je dat aan zien?