Ja. De Piltdown Man is dan waarschijnlijk wel de beroemdste. Fossielen zijn geld waard, dus je kan verwachten dat er mee gefraudeerd word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel eens gelezen dat er op eBay een hele levendige handel in is. Veel nep producten voor veel geld. Vaak voor één amateur moeilijk van echt te onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs in Nederland. Tjerk Vermaning was in de zestiger jaren een min of meer beroemde amateurarcheoloog. Met subsidie stelde hij zijn vondsten ten toon op een omgebouwd binnenvaartschip. Een stukje jeugdsentiment:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja want men denkt zelfs dat de Archaeopteryx niet eens heeft bestaan maar is gefaked (zie link)