Wanneer leefden de bandkeramiekers?

begin en einde

een jaar geleden
1.1K
TurfGraver
een jaar geleden
De cultuur handhaafde zich van circa 5500 v.Chr. tot circa 4400 v.Chr.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bandkeramische_cultuur

Antwoorden (2)

De Bandkeramiekers :5300 - 4900 v. Chr.
fremar
een jaar geleden
Diverse bronnen noemen iets verschillende periodes, meestal circa 5500-4500 v Chr. Dus zo’n 7000 jaar geleden.
Opgravingen zijn vaak moeilijk exact te dateren, en het is helemaal moeilijk om de periode van een cultuur precies te bepalen op basis van een paar opgravingen.
een jaar geleden