weet iemand een plek van WW1 of WW2 die je vrij kan bezoeken in midden-limburg?

zoals bunkers, munitie opslag, etc... Dus gebouwen, geen : monumenten, begraafplaatsen of musea.
bijvoorbeeld bij de maaslinie als daar iets te zien is,

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
ronron1212
6 jaar geleden
In Nederland is geen ww1 geweest.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oorlogsmuseum in Overloon is zeker de moeite waard, zowel binnen als buiten zijn bijzonderheden te bekijken. Het Openluchtmuseum ligt net niet in Limburg, ten noorden van Venray. https://www.oorlogsmuseum.nl/ In het Oorlogsmuseum Eyewitness wordt de bezoeker ooggetuige gemaakt van WO2 met 150 verschillende levensechte beelden worden oorlogs-scènes uitgebeeld. N.B. Een Duitse parachutist neemt de bezoekers mee langs de belangrijkste fronten in Europa.
https://www.youtube.com/watch?v=9Ztd_YYTr

Antwoorden (1)

In Valkenburg staat een anti tank kanon
In Susteren ook
In Maasmechelen staat een amfibische tank

Op het kaartje in "Bron" staan alle bezienswaardigheden uit WW2
Door de scrollen kun je zoeken wat je interessant vindt