Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft informatie over dit lepeltje gemerkt met germany d.r.g.m?

Kan op het hele internet nergens iets over dit lepeltje vinden

Picture for question
een jaar geleden
3.3K
j5m
een jaar geleden
Kijk eens onder Esha Hiller Schreiber Randel en Doso Zover ik het weet samenwerkende met art deco vintage meestal met een nummer achter maar ook zonder nummer of stempel gemaakt van Duitsland tot Australie

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

D.R.G.M. is de afkorting van het Duitse wettige handelsmerk Deutsches Reichs Gebrauchs Muster, wat in 1891 werd vastgesteld en duurde tot 1952. Dit is een soort van patent op nutsgoederen, om te voorkómen dat het nagemaakt wordt. Het model staat (als het goed is) beschreven in een register en door het modelnummer is vaak te achterhalen uit welke periode het object komt.

Wat betreft de versiering lijkt het lepeltje op https://www.ebay.com/itm/174325576036, met ook zo'n goudkleurig gespikkelde ovalen rand om het beestje heen. Dat wordt een souvenirlepel genoemd.

Zodoende denk ik dat ook jouw lepeltje als souvenir was bedoeld. En vanwege de vorm denk ik dat het een suikerschepje betreft. Dan hoorde er mogelijk ook een roomlepel bij.
(Lees meer...)
Amadea
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding