Wat was sinterklaas' bron van inkomsten?

Mijn dochter van 5 vraagt hoe Sinterklaas aan zoveel geld komt om zoveel kadootjes voor de kinderen te kunnen kopen. Ik wist niet meteen wat te zeggen. Ik heb haar gezegd dat ik er zou proberen achter te komen.
Dus ja, wat was het beroep of de bron van inkomsten van de historische goedheilige man?

een jaar geleden
1.6K
ronron1212
een jaar geleden
Sinterklaas is gewoon heel rijk
Pieterke
een jaar geleden
Van internet: Nicolaas van Myra. Hij kwam uit een rijke familie van Lycische afkomst.
Pieterke
een jaar geleden
En als bisschop zal hij wellicht ook wat verdiend hebben.

Antwoorden (1)

Hij kwam uit een rijke familie en was bisschop van Myra (dat kun je ook zien aan zijn tabberd, mijter en staf). Tot hij bisschop werd leefde Nicolaas als een monnik en had daardoor weinig geld nodig. De rijkdom die hij later erfde van zijn familie ging hij gebruiken om kwetsbare mensen in moeilijkheden te helpen. Arme kinderen die braaf waren konden zodoende een geschenk krijgen.
Amadea
een jaar geleden