Hoe is het Amerikaanse volkslied ontstaan?

Ik moet iets vertellen over het Amerikaanse volkslied en de achtergrond ervan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Hier vind je de tekst plus een korte historie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Star-Spangled_Banner
Van daaruit kun je verder speuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het volgende boek kan ik aanbevelen:
Het nationale volkslied / Margreet Fogteloo, Jan Mellema, Bert Wiskie. Utrecht : Bruna, 2000. Verzameling van nationale hymnen met achtergrondinformatie. De samenstellers hebben hun best gedaan over elk volkslied enige informatie te verzamelen, zoals: wanneer is het geschreven, wie is de tekstschrijver en/of componist, welke rol heeft het in de loop van de geschiedenis van het land in kwestie gespeeld etc.

Te leen via de openbare bibliotheek.
Plaatje bij antwoord
Bronnen:
Amadea
13 jaar geleden
Een tipje voor in je spreekbeurt. Jimi Hendrix speelde naar aanleiding van de Vietnamoorlog zijn eigen versie. Je hoort zo de duikende jachtbommenwerpers en de napalmknallen. Eentje van de vele you tube links geef ik je mee : http://www.youtube.com/watch?v=u_k-6FLfDkM