Wat voor doosje is dit?

Metalen doosje, bruin geoxideerd, ongeveer 8 cm.

Picture for question
een jaar geleden
1.4K
crispy
een jaar geleden
mijn eerste gedachte is dat dit een asbak is...
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Niet dat ik rook of hebt gerookt maar heb zoiets weleens voorbij zien komen.
Ik ga ook voor het reis-asbakje.
Pieterke
een jaar geleden
Lijkt inderdaad op een reis asbakje.
https://www.etsy.com/nl/listing/1033859811/messing-asbak-met-deksel-vintage
Marjoke
een jaar geleden
Dank voor jullie reacties.
Ik vind het een mooi doosje en hoopte op een mooier verhaal, mooiere functie.
Maar ik denk ook dat ik het met ‘reisasbak’ moet doen.
Tenzij iemand een ander idee heeft natuurlijk!
Abcde
een jaar geleden
Mogelijk is het een snuifdoosje, toevallig kwam vanmorgen in de herhaling van Tussen kunst en kitsch zo'n zelfde model doosje voorbij, wel in luxere uitvoering. (Seizoen 12 Aflevering 13/19 Museum Belvédère Heereveen)
Amadea
een jaar geleden
Dat lijkt mij ook waarschijnlijker, geen asbak maar een snuifdoos. Als het een asbak was geweest had het een handiger methode moeten hebben om het deksel te openen en had er op z'n minst één inkeping in gezeten.

Antwoorden (1)

Het is een snuifdoos. In de bron vind je een soort gelijk model.
een jaar geleden
Marjoke
een jaar geleden
Dat is hem precies! Hartelijk voor deze reactie.
Abcde
een jaar geleden
Graag gedaan, dat het dezelfde is had ik niet verwacht.