Gooiden de Romeinen ook kinderen voor de leeuwen?

Wat deden ze tijdens die spelen van ze? Was de moord op kinderen ook een vorm van vermaak?

En zaten er ook kinderen op de tribunes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt wel een beetje een morbide inslag he, eerst die vraag over gore filmpjes op Liveleak en nu dit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie niet wat dat nou met elkaar te maken heeft. Maar weet jij het antwoord?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We mogen hopen van niet hé?

Het beste antwoord

In het Romeinse rijk werd hard opgetreden tegen christenen. Christenen werden gewurgd, verbrand of zelfs voor de leeuwen gegooid in de Romeinse amfitheaters.
Dit is een veel gehoord beeld van christenen in het Romeinse Rijk.

‘Ze werden in dierenhuiden gewikkeld en door honden verslonden, aan het kruis genageld en levend verbrand, of tegen de tijd dat het donker werd, gebruikt als levende fakkels.’
En daar waren de kinderen ook bij.
Het schijnt dat er ook wel kinderen op de tribunes zaten.
Kinderen mochten vroeger, in de Middeleeuwen enzo,
ook gewoon toekijken hoe misdadigers onthoofd of opgehangen werden.

Nero zocht een zondebok om de aandacht van zichzelf af te leiden. En deze christenen, vreemdelingen die pas kort in Rome woonden, waren het perfecte doelwit voor de woede en frustraties van de Romeinen. De keizer opende een bloedige klopjacht, de eerste van vele. Drie eeuwen lang was het christendom in Rome religio illicita – een verboden religie.

Toegevoegd na 5 minuten:
De wedstrijden in Rome zijn tegenwoordig bekend als de bloedigste tentoonstellingen van publiek vermaak die de mensheid kent.
Mannen, vrouwen en kinderen kwamen naar het Colosseum om naar het bloedige gemoord te kijken.

They even cheered them on and screamed for them to kill a warrior lying almost dead on the ground.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het niet zozeer was dat de kinderen "mochten"kijken, dus op de tribune zaten, maar dat het vooral ter lering was. Als je niet braaf bent dan.....