Waarom had Hitler het altijd aan de stok met zijn eigen generaals aan het einde van de oorlog?

Het boek maakt ook duidelijk dat geen van zijn generaals tegen Hitler kon opboksen; als hij hen uitschold, dropen ze als trillende schoothondjes af.

Dit staat op deze site

http://www.8weekly.nl/artikel/3239/henrik-eberle-en-matthias-uhl-hitler-wist-meer-van-gaskamers-dan-men-denkt.html

EN in de film der Untergang vervloekte hij elke generaal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zij zagen allemaal dat zij de oorlog gingen verliezen behalve hitler .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat hij een eigen (foutieve)mening had,betreffende het beleid en omdat deze generaals wisten,dat,als ze tegen hem in gingenze gefusilleerd konden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker aan het einde van de oorlog werd de situatie voor Duitsland steeds hopelozer en de generaals zagen in dat ze de oorlog niet meer konden winnen. Hitler verloor charisma en de opdrachten die hij gaf werden niet meer zomaar voor waarheid aangenomen door de generaals.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler was een psychopaat. Hij was tot de ergste dingen in staat zonder dat het hem iets deed. Voor dit soort mensen kan je het beste op de vlucht gaan.