Wat is de 'Grote Depressie'?

Wikipedia verwijst naar de crisis van 1873 tot 1896, maar de Engelse term Great Depression verwijst naar de crisis van de jaren 30. Nu worden ook vaak de crisis van de jaren 30 en de Grote Depressie als synoniemen van elkaar gebruikt. Dus mijn vraag: naar welke crisis verwijst 'de Grote Depressie'?

3 jaar geleden
1.3K
SentWierda
3 jaar geleden
Je hebt bij Wikipedia iets niet goed gedaan. Als je bij Wikipedia (www.wikipedia.nl) intikt "Grote depressie" dan krijg je de pagina: Crisis van de jaren 30.
Dat is de goede pagina want de "Grote depressie" duurde van 1929 tot 1937, met als dieptepunt 1932/1933..

Antwoorden (1)

De eerste grote depressie was inderdaad van 1873 tot 1896 en bleef ook zo genoemd tot de nieuwe depressie ge aanmelden in de jaren 30 en die heeft nu de naam als we het over de grote depressie hebben.