De Romeinen gaven de planeten namen, maar hoe wisten ze dat er meerdere planeten waren?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

De stelling in je vraag is maar deels waar, de Romeinen wisten van het bestaan van een aantal planeten die we ook nu met het blote oog waar kunnen nemen. De benaming van goden of iig Romeinse namen is later traditie gebleven.

Door te kijken wisten ze wat er was, later ontdekten we meer planeten.

https://alexplaneten.wordpress.com/2-hoe-komen-planeten-aan-hun-naam/

Toegevoegd na 25 minuten:
De Romeinen wisten niet over meer planeten dan ze zagen.