Hoe zijn de mensen ooit over de hele wereld verspreid?

Ik heb vroeger geleerd dat de mens een soort is en ze dus op een plek(in de wereld) verder ontwikkeld zijn, van aap naar mens. Maar hoe komt het dan dat ze over heel de wereld leven.
Toen Columbus naar Amerika ging waren er al indianen(mensen) Maar hoe zijn die daar ooit gekomen.

(Dit is maar een voorbeeld op het beter uit te leggen.)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het onderzoek aan DNA voert de wetenschap nu terug tot een voorloper van Homo sapiens, die zo’n tweehonderd tot driehonderdduizend jaar geleden leefde. “Lange tijd bleven die mensen in Afrika rondhangen. Ongeveer zestigduizend tot tachtigduizend jaar terug zijn zij gaan trekken”, stelt Stoneking. “Waarschijnlijk zijn ze in eerste instantie richting Zuidoost-Azië getrokken. Dat is inderdaad een onvoorstelbare afstand. Tegelijk moet je bedenken dat in die tijd de zeespiegel een stuk lager lag. Waar je nu een hele serie omwegen zou moeten nemen om zee-inhammen heen, was de route toen iets korter.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vroeger, Veel vroeger, was het droge land een grote tectonische plaat. Wellicht dat de mens zich toen al had verspreid. Dus voordat de plaats in vele stukken scheurde en er 'werelddelen' ontstonden. Ik ga niet mee in de theorie, dat de mensheid van apen afstamt. Dat doet niet af aan de primaire vraagstelling.