heeft heidi (van heidi en peter) echt bestaan?

Ik vraag me dit af omdat dat huisje echt bestaat, en ook heel geloofwaardig overkomt dat verhaal. Dus nu vraag ik me af of dat gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

7 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (1)

Nee hoor, het is een verzonnen personage.

Maienfeld in de regio Bündner Herrschaft inspireerde de schrijfster Johanna Spyri tot haar romans over Heidi. In het Heidi-dorp en Heidi-huis ga je terug in de tijd tot de periode dat haar kinderverhalen ontstonden. Je kunt in dat huis dus zien hoe een eenvoudig Zwitsers meisje eind negentiende eeuw leefde.

Alle boeken en teksten van Johanna Spyri werpen een kritische, nietsverhullende blik op Zwitserland en op het leven van mensen tijdens de vroege industrialisatie. Vooral het lot van kinderen ging Spyri aan het hart. Haar teksten zijn daarom niet alleen interessant vanuit literair oogpunt, maar ook maatschappijgeschiedkundig.
Amadea