Er was een aanslag op Ronalf Reagan gepleegd, die hij ternauwernood overleefde. Eén van de kogels bleef anderhalve centimeter naast zijn hart steken. In het ziekenhuis verontschuldigde hij zich op humoristische wijze tegen zijn vrouw: “Honey, I forgot to duck”. De woorden waren een verwijzing naar bokser Kack Dempsey, die diezelfde zin sprak bij het verliezen van de strijd om de wereldtitel in de jaren ’20 van de vorige eeuw.

Betekenis: "Schatje, ik vergat te bukken".
Amadea
7 jaar geleden
Toen hij dat zei tegen zijn vrouw, maakte hij een grapje. Hij bedoelde daarmee dat hij tijdens de aanslag op zijn leven was vergeten te bukken, was vergeten de kogels te ontwijken. Ronald Reagan maakte ook grapjes tegen de artsen, tegen het verplegend personeel en tegen bezoekers voor en na zijn operatie die nodig was na de aanslag in 1981.

Hij refereerde met zijn opmerking aan wat bokser Jack Dempsey in september 1926 tegen zijn vrouw had gezegd nadat hij de bokswedstrijd tegen Gene Tunney had verloren. Van tevoren werd verwacht dat Dempsey die wedstrijd zou winnen, maar het liep anders.
Antoni