Wat is de herkomst van deze likeur-rietjes?

De rietjes zijn van zilver, 930/1000. De lepels zijn bedrukt met de volgende tekst: 930 G.M.S 145563. Verder is er geen gangbaar zilvermerk op de rietjes aan te treffen. (Zie afbeelding)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Gezien de lengte denk ik dat het geen likeurrietjes zijn maar cocktail/longdrink rietjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hier heeft u gelijk in, ik heb de vraag inderdaad verkeerd geformuleerd. 'k Kan het helaas niet meer aanpassen...
Amadea
7 jaar geleden
Deze lijken er veel op: http://thumbs2.ebaystatic.com/d/l225/m/mteA8TjSO6vShgG5VsrROmw.jpg
Komen uit Mexico.

Antwoorden (1)

Het zijn waarschijnlijk speciale lepel-rietjes voor de Mexicaanse cocktail Mint Julep. Die bestaat al sinds het begin van de negentiende eeuw (omstreeks 1820) en is de voorloper van Mojito. Het is Amerikaanse whiskey met muntblaadjes [vandaar de vorm van het lepelgedeelte], Angostura bitters (een soort kruidenbitter) en suiker(siroop). Geserveerd met veel ijsblokjes (oorspronkelijk in een tinnen beker).
Amadea