Wie staan er op dit kunstwerk?

http://www.maicar.com/GML/000Iconography/Persephone/slides/5132.html

Spreekt voor zich denk ik zo ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

van links naar rechts : ... (misschien euridice?),
... (misschien een hulpje van hades,?) ,
hades,
persephone,
cupido/eros (denk ik, door de pijl en boog) ,
orpheus

Alleen Hades, Persephone en Orpheus weet ik zeker, de twee personen links ken ik helemaal niet... Misschien dat het Euridice is... Sorry, ik heb een poosje rond zitten zoeken, maar ik heb het helaas toch niet kunnen vinden :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Orpheus with Hades and Persephone | 5132: H. W. Bissen, 1798-1868: Orpheus pleading with Pluto and Proserpina to restore Eurydice to him, 1831. Ny Carlsberg Glyptotek, Copenhagen.

Staat er gewoon boven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je noemt slechts drie namen, terwijl er zes mensen op de figuur afgebeeld staan. Onvolledig antwoord dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik bedoelde inderdaad ook voornamelijk de anderen.
Het kleine mannetje is Eros/cupido de andere ken ook ik niet