Erasmus en daar is heel wat over te vinden:
Desiderius Erasmus (Rotterdam, 28 oktober 1466, 1467 of 1469 – Bazel, 12 juli 1536) was een Nederlandse priester, augustijner kanunnik, theoloog, filosoof, schrijver en humanist.
fremar
8 jaar geleden
Kijkend naar de namen op https://nl.wikipedia.org/wiki/Renaissancefilosofie#Lijst_van_filosofen_uit_de_renaissance zijn er toch aardig wat mogelijkheden: Petrarca, Erasmus, Machiavelli, Copernicus, Maarten Luther, Zwingli, Galileo Galilei, Descartes, en Blaise Pascal.
Amadea