Welk land was als eerste bezet door de Duiters in de tweede wereldoorlog?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
15.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Polen
ronron1212
7 jaar geleden
Zonder een schot te lossen werd Oostenrijk geannexeerd op 13 maart 1938
Polen werd met geweld veroverd op 1 september 1939
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Anschluss . Google dat woord .

Antwoorden (1)

1938; In maart van dat jaar werd Oostenrijk gewoon een deel van Duitsland! Er werd dus niet gevochten. De meeste Oostenrijkers waren blij met de komst van Hitler. Hitler was zelf ook een Oostenrijker en de Oostenrijkers konden goed opschieten met het Duitse volk.
4)
1938; Tsjecho-Slowakije. In een deel van dat land, het Sudetenland, woonden veel Duitsers. Volgens Hitler hoorde dat gedeelte dus bij Duitsland. Hitler dreigde het land te zullen aanvallen. Voor het eerst bemoeide Engeland zich nu met de problemen. Engeland wilde een oorlog in Europa voorkomen. Ze gaven Hitler zijn zin, maar hij moest wel beloven dat hij Engeland nooit zou aanvallen. Die afspraak wordt "het verdrag van München" genoemd. (29 sept.1938)
5)
Polen: Dit land had een stad aan een haven. Die heette Danzig. Deze stad was in de Eerste Wereldoorlog ingepikt door de Duitsers. Maar na de oorlog moest Duitsland het weer teruggeven aan Polen. Hitler wilde Danzig nu weer terug hebben. Hitler dreigde weer. Dit keer moest hij oppassen, want als de andere landen nu Duitsland zouden aanvallen, dan zou Duitsland van verschillende kanten aangevallen kunnen worden. Daarom maakte Hitler stiekem een afspraak met Rusland. Ze beloofden elkaar de komende 20 jaar niet aan te zullen vallen. En Rusland en Duitsland vielen Polen aan 2 kanten aan. Ieder kreeg de helft! Op 1 september 1939 vielen Duitsland en Rusland Polen aan. Engeland en Frankrijk verklaarden de oorlog aan Duitsland. Hier begint de Tweede Wereldoorlog.
fremar