Hoe wisten de ontdekkingsreizigers zoals Vasco da Gama dat er in Indië specerijen en dergelijke te vinden waren als ze er nog nooit waren geweest?

Ik weet dat er daarvoor al karavaan routes waren met specerijen, en de bronnen van Marco Polo, maar hoe zijn die contacten dan tot stand gekomen? Wat is het aller eerste begin geweest van de handel met Indië en dergelijke landen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een eerste bloeiperiode kende de specerijenhandel in de Hellenistische en Romeinse tijd. Alexander de Grote (356 v.Chr.–323 v.Chr.) had de landroute naar India verkend. Vanuit Egypte organiseerden eerst de Ptolemaeën en later de Romeinen een directe handel met India over de Arabische Zee.

De geschriften van ooggetuigen die aan Alexanders tochten deelgenomen hadden verbreidden deze kennis over de Griekse wereld en zo werd die wetenschap verder verspreid.
Amadea