Waar droegen Ninja's vroeger hun zwaard? middel of rug?

Ik vraag me af of ninja's hun zwaard aan hun riem droegen, zoals de middeleeuwse ridders, of aan hun rug.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

De eerste ninja's kwamen uit boerendorpen. Zij waren gericht op het verzamelen van informatie over de tegenstanders en het uit de weg gaan van directe gevechten. Het betrof krijgers die getraind waren in een speciale vechttechniek (ninjutsu) die een samensmelting was van verschillende eeuwenoude technieken. De ninja’s waren goed getraind in spionage en moesten zo onopvallend mogelijk te werk gaan. Daarom was misleiding een belangrijk onderdeel van zijn tactiek, net als camouflagetechnieken. Onzichtbaar blijven voor de vijand was een belangrijk doel. Daarom mengden de ninja’s zich altijd onder het gewone volk.
De technieken en vaardigheden konden alleen overgedragen worden van vader op zoon. Het was dus niet mogelijk om zomaar een ninja te worden. De training van een ninja begon al zodra hij als peuter kon lopen. Ze waren zeer gevreesd in het Japan van de late middeleeuwen, omdat ze erom bekend stonden vrijwel onzichtbaar te zijn en geen morele code te hebben, zodat ze ook geen genade kenden voor hun tegenstanders. Zelfs de wapens die ze gebruikten waren moeilijk te herkennen, omdat ze op gewone landbouwwerktuigen leken.

Het specifieke ninja zwaard is een Shinobi-to. Dit werd op de rug gedragen. Het is kort en heeft een recht blad, zodat het snel kan worden gegrepen.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt voor je antwoord.
maar zou je mij kunnen vertellen hoe de wakizashi werd gedragen bij de samoerai?
Amadea
8 jaar geleden
Nee. Dat is een andere vraag, die kun je stellen aan alle Goeie Vragers door 'm in het vraagveld in te vullen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet geheel onbelangrijk, door het op je rug te dragen kan je het met je linker en rechterhand trekken.