Werd de moeder van Artemis verbannen door Hera?

Volgens wikipedia werd de moeder (Leto) verbannen. Maar volgens mij is dat niet zo. Als het niet zo is, wat deed Hera dan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
erotisi
8 jaar geleden
De vrouw van Zeus, Hera, ontdekte dat Leto zwanger was van Zeus en liet Leto naar het drijvende eiland Delos verbannen.

Antwoorden (2)

Hera verbande Leto - die bezwangerd was door haar echtgenoot Zeus net voordat deze met haar trouwde - niet rechtstreeks maar indirect naar Delos. Dat kwam doordat zij iedereen vervloekte die Leto zou helpen bij haar bevalling. Omdat alle mensen bang waren voor de jaloerse en wraakzuchtige Hera verdreef dit Leto van de Olympus. Zij dwaalde rond, en vervolgens liet Hera de draak Python haar opjagen. Daar redde Zeus haar van door de noordenwind op te dragen haar naar de zee te brengen. En toen kwam Leto terecht op Delos.
Amadea
8 jaar geleden
Hera verbande Leto van allen eilanden die aan de grond vast zaten. daarom vond zij (of bracht zeus haa) naar delos, een drijvend eiland.