Werd er vroeger op nog andere dieren dan paarden gereden?

Waren er nog andere dieren naast ezels en Paarden waar mensen op reden?
zoja welke?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, en nu ook nog. In Mongolië wordt op rendieren gereden, in Afrika wordt op kamelen en dromedarissen gereden, in Azië wordt nog steeds op olifanten gereden, struisvogels werden en worden als rijdier gebruikt.........
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
...en zo is 't! Plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt, ik had inderdaad niet gedacht aan kamelen, dromedarissen en olifanten, want dat wist ik. maar dat van de rendieren en struisvogels wist ik niet!

Andere antwoorden (1)

In Brabant reden ze vroeger op bokken. De Bokkenrijders werden ze genoemd. Google maar es.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat was een bende, die stal van de rijken en gaf aan de armen. Ze hadden een symbolisch verbond met de duivel, die ook wel als bok wordt afgebeeld. Vandaar de term bokkenrijders. Een bok is niet sterk genoeg om een man + buit te kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@BUTIDK, Ha ha, in Esbeek, Noord-Brabant is een café. Genaamd "In den Bockenreyder". In het landgoed de Unie van Utrecht. Al jarenlang dacht ik dat dat letterlijk zo was.
Esbeek ligt vlakbij Hilvarenbeek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt hoor Koensander. In Vlaanderen deden ze dat ook en als je dat niet gelooft lees je Suske en Wiske (de bokkerijders) maar eens.