Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Werd er vroeger op nog andere dieren dan paarden gereden?

Waren er nog andere dieren naast ezels en Paarden waar mensen op reden?
zoja welke?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
926

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, en nu ook nog. In Mongolië wordt op rendieren gereden, in Afrika wordt op kamelen en dromedarissen gereden, in Azië wordt nog steeds op olifanten gereden, struisvogels werden en worden als rijdier gebruikt.........
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
...en zo is 't! Plus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt, ik had inderdaad niet gedacht aan kamelen, dromedarissen en olifanten, want dat wist ik. maar dat van de rendieren en struisvogels wist ik niet!

Andere antwoorden (1)

In Brabant reden ze vroeger op bokken. De Bokkenrijders werden ze genoemd. Google maar es.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat was een bende, die stal van de rijken en gaf aan de armen. Ze hadden een symbolisch verbond met de duivel, die ook wel als bok wordt afgebeeld. Vandaar de term bokkenrijders. Een bok is niet sterk genoeg om een man + buit te kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@BUTIDK, Ha ha, in Esbeek, Noord-Brabant is een café. Genaamd "In den Bockenreyder". In het landgoed de Unie van Utrecht. Al jarenlang dacht ik dat dat letterlijk zo was.
Esbeek ligt vlakbij Hilvarenbeek.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt hoor Koensander. In Vlaanderen deden ze dat ook en als je dat niet gelooft lees je Suske en Wiske (de bokkerijders) maar eens.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding