Leefden er Germanen of Kelten in Noord-Brabant?

Volgens mij woonden de Menapii in West-Brabant en de Euburonen in Oost-Brabant en Limburg. Spraken deze mensen een keltische of germaanse taal?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

De Euburonen leefden op de grens tussen het Keltische gebied en het Germaanse gebied.

Julius Caesar beschouwden hun als Germanen, maar hun koningen hadden Keltische namen en zij spraken de Keltische taal. (Bron1)

De stam van de Menapii was Keltisch. (Bron2)
Daaruit mag je afleiden dat ook zij Keltisch spraken.