Hoe verliep het proces van de Merovinische rijk?

Volgens de docent speelt het proces van de Merovingische rijk een grote rol, alleen hij wilt niet uitleggen wat dit proces was. Kan iemand me helpen? Heb hier binnenkort een toets over, en het gaat moeilijk worden als ik de antwoord op deze vraag niet weet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je je studieboek bestudeert, zal het met je toets wel goed komen.

Antwoorden (1)

De Merovingen regeerden in de vroege middeleeuwen (5e-8e eeuw) een groot stuk van huidig Europa waarbij hun rijk bij voortduring wijzigde.

Een aantal processen zijn bij/door de Merovingen in gang gezet:
- het feodalisme is door de Merovingen bedacht en ingevoerd.
- Clovis bekeerde zich tot het Christendom, vele onderdanen zouden volgen.
- door bij opvolging het rijk te verdelen onder alle kinderen ontstond afgunst en veel onderlinge oorlog.
- tanende macht. De eerste Merovingische leiders waren machtig, de laatste waren marionetten van hun eigen hofmeiers.