ook de zoon van keizer Wilhem van Duitsland kwam in 1918 naar Nederland. voor hoelang en waar verbleef hij?

Toegevoegd na 2 uur:
in wieringen dus. waar woonde hij daar? toch niet in een rijtjeshuis?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

voor 5 jaar te Wieringen

"Hij vluchtte op 13 november 1918 evenals de keizer - tot diens ergernis - naar Nederland en hem werd door koningin Wilhelmina een predikantswoning op Wieringen ter beschikking gesteld. Op 1 december deed hij afstand van zijn rechten op de Duitse troon. Hij werkte op Wieringen in een smidse, maar leidde, hoewel hij op goede voet stond met de plaatselijke bevolking, een eenzaam leven.
Hij keerde na de opheffing van zijn ballingschap in 1923 terug naar Duitsland."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilhelm_van_Pruisen_(1882-1951)