Waarom zijn er zoveel vlaggen die hetzelfde zijn alsde Nederlandse vlag?

Ik zie nu dat Irak ook rood-wit-blauw heeft en weet ook dat Rusland o.i.d dezelfde kleuren heeft en zo zijn er volgens mij nog wel wat te noemen. Zit daar een verband in?

9 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Er zijn inderdaad verschillende landen, gebieden, die ook de kleuren rood, wit en blauw in hun vlag hebben. Bij sommige landen is de keuze voor hun vlag gebaseerd op de Nederlandse vlag< Dit zijn veelal landen die destijds een connectie met nederland hadden, bijv als handelspartner, kolonie etc.Nederland is immers altijd reislustig geweest met een grote koopmansgeest. Voorbeelden: Nederlandse Antillen, New York, The Bronx, Albany. Zuid-Afrika (is de drie kleur nog in te herkennen. Er zijn ook landen waarvan het onduidelijk is of de vlag een verband heeft ( bijv Rusland, hier bestaan nl verschillende theorieën over). Of waar geen connectie is aan te duiden 9bijv Luxemburg.