Wat betekent de G in de logo van de WIC?

In de logo van de WIC staan de letter W, G, C in elkaar. Ik weet dat de W west is en C compagnie. Bij de VOC staan de letter V, O, en C in elkaar dat is logisch want het is de Oost-Indische Compagnie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het logo is WGC en niet WIC

Het beste antwoord

De officiële naam van de West-Indische Compagnie is De Geoctroyeerde West-Indische Compagnie. De G staat dus voor Geoctroyeerde.

Toegevoegd na 34 minuten:
Geoctroyeerd betekend zoiets als een besloten gezelligheidsvereniging, waarbij soms ook het gebouw waar de vereniging bij elkaar komt wordt aangeduid of gezelligheidsvereniging
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
+ je was sneller!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet u misschien ook wat het betekend?