In de tijd van Vergilius had je daar geen koningen en pas de laatste jaren van zijn leven was er sprake van een Romeins keizerrijk (met als 1e keizer Augustus). Het grootste gedeelte van de tijd van Vergilius was er de "Romeinse republiek", geregeerd door consuls.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze pagina bevat een lijst van koningen van Rome (Latijn: reges). Alle genoemde koningen waren waarschijnlijk historisch, met uitzondering van Romulus, die vrijwel zeker mythisch was. De echte koningen waren vrijwel zeker de Etrusken, zij zijn waarschijnlijk de grondlegers van de Romeinse samenleving, ze hebben de Romeinse samenleving alleszins sterk beïnvloed.
753 - 716 v.Chr. - Romulus (een Latijn)
716 - 673 v.Chr. - Numa Pompilius (een Sabijn)
673 - 641 v.Chr. - Tullus Hostilius (een Latijn)
641 - 616 v.Chr. - Ancus Martius (een Sabijn)
616 - 578 v.Chr. - Tarquinius Priscus (een Etrusk)
578 - 534 v.Chr. - Servius Tullius (een Etrusk)
534 - 509 v.Chr. - Tarquinius Superbus (een Etrusk)
De zevende koning was een tiran, die uiteindelijk verdreven werd in 509 v.C. door Lucius Junius Brutus, die de eerste consul zou worden. Hierna werd Rome een republiek, geregeerd door 2 consuls. aius Julius Caesar Octavianus of keizer Augustus (63 v. Chr. - 14 n. Chr.) was de zoon van Gaius Octavius en Atia Maior en was de eerste keizer van Rome, van 27 voor Christus tot aan zijn dood in 14 na Christus. Hij was de opvolger van Gaius Julius Caesar en na hem was Tiberius Julius Caesar de keizer.