Ten eerste werden zijn toespraken van te voren aangekondigd; ten tweede werden alle politieke sympathisanten opgetrommeld en 'verzocht' zo veel mogelijk kennissen mee te nemen; en ten derde gebruikte hij de best mogelijke geluidsversterking, zodat de mensen werkelijk konden verstaan wat hij zei. Ook werd er wel eens voedsel en drank uitgedeeld om mensen naar zijn toespraken te lokken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerst kwam nauwelijks een hond gaande weg werd hij steeds populairder . Hij deed speeches op straat en in bier huizen . Gaan de weg ontwikkelde hij zich tot een retorisch begaafde spreker . Net als onze politici nu voor de verkiezingen . Verkoop ze de droom van een beter leven . hitler had snel in de gaten hoe belangrijk propaganda was ,hij had er zelfs een ministerie voor . Nu is dat heel gebruikelijk dat zeg ieder woord door tekst schrijvers wordt gemaakt . Ja als je het mooi verpakt kan je de grootste onzin verkopen . hitler voelde aan wat het arme vernederde Duitse volk wilde horen . Precies wat Obama of Kennedy ook deden . Of wat straks in alle kerst boodschappen zit . Het is allemaal geregisseerd tot een pakkend verhaal . Ja hitler wist het volk te raken en op te hitsen . Hij gebruikte voor die tijd moderne technieken van microfoons tot film opnamen die weer het hele land doorgingen . Ook maakte hij speel films waar een of ander ... Thema van hem werd belicht . De meest misselijk makende is voor mij een documentaire over een concentratie kamp . Dan zie je allemaal lieve en leuke gezellige gevangen die opgevoed worden tot zeg echte Duitsers . Zo wrang dat deze mensen na de opname direct vermoord werden . Begrijp me goed ik stel hitler NIET gelijk met Obama maar wel met super goede communicatie in woord en houding . Als je nu oude opnames ziet begrijp je het niet maar voor die tijd was hij een super goede spreker . Mensen werden ook naderhand ook geregisseerd van verplicht aanwezig zijn tot enthousiast klappen dat laatste is nu nog verplicht bij TV opnamen . hitler was een volksmenner een grote ... Ik weet geen woorden om uit te drukken hoe erg ik die man haat .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+ Vooral je opmerking: "Ja als je het mooi verpakt kan je de grootste onzin verkopen." Dat is zo waar, en de mens is zo makkelijk te beïnvloeden. Het is soms gewoon te makkelijk, bijna alsof men bedrogen WIL worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De radio was mogelijk z'n grootste wapen . In Oostenrijk in Duitssprekende delen van Tsjechië, Roemenië maar ook in Nederland en Polen klonk het gebral van die Oostenrijkse schilder v. En ja hij was enorm populair vooral voor de oorlog men wist natuurlijk niet wat ging komen .
Goebbels gaf opdracht om een goedkope radio voor thuis te ontwikkelen. Restaurants en kroegen werden geacht ook de radio aan te zetten als Hitler een toespraak hield. Zo werden ook via de radio overspoeld met de propaganda.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nazi_propaganda
http://de.wikipedia.org/wiki/Volksempfänger

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel: Zo werden de mensen ook via de radio overspoeld met de propaganda van Hitlers speeches.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ze anders martelen of dood schieten