Heeft Joseph Goebbels een dagboek geschreven in 1927?

Ik dacht dat ie dat zijn hele leven gedaan had maar deel 1927 kan ik niet vinden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb ook niks gevonden over een dagboek uit 1927. Wel richtte Goebbels in 1927 zijn eigen propagandakrant, Der Angriff, op. Bedoel je misschien die?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, hij heeft toen wel een dagboek geschreven. Maar er is geen aparte uitgave van gedrukt. Het jaar 1927 is opgenomen in Band 1 deel II van de door Elke Fröhlich verzorgde complete heruitgave die verscheen bij K. G. Saur te München in 2005:

"Die Tagebücher von Joseph Goebbels / im Auftrag des Instituts für Zeitgeschichte ; herausgegeben von Elke Fröhlich. Teil I, Aufzeichnungen 1923-1941. Band 1-II, Dezember 1925-Mai 1928". Een gebonden uitgave van 401 bladzijden. ISBN 978-3-598-23741-6
Amadea