Waarom werd Lodewijk XIV de zonnekoning genoemd, terwijl hij katholiek was? zie beschrijving!

Ik weet dat hij de zonnekoning werd genoemd, maar de katholieken uit die tijd geloofden niet dat de aarde om de zon draait en dus niet dat de zon het middelpunt was. Zij dachten namelijk dat de aarde het middelpunt was.
Waarom koos Lodewijk XIV alsnog Zonnekoning als zijn bijnaam?

Toegevoegd na 1 minuut:
Terwijl ze iedereen een ketter vonden die beweerde de zon het middelpunt is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De koning heeft een keer een ballet uitgevoerd die de nacht verdreef en de opkomst van de zon verbeeldde en hoe de vorst mens en dier de dag ten geschenje gaf. Sindsdien werd hij de Zonnekoning genoemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Men wist al wel dat de zon essentieel was voor het leven op aarde. Ook staat de zon symbool voor de god Apollo.