Werden er tijdens de Eerste Wereldoorlog katten gegeten in de loopgraven in de Westhoek?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Kat lijkt een lekker vlees te zijn wat ook bv voor rat geld. In onze westerse wereld is er een taboe op het eten van katten of ratten, zoals dat bv ook in Engeland bestaat voor het eten van paardevlees. Honger is een zeer sterk element om een taboe te doorbreken. Bekijk maar de 40 leden van het "oude christenen"-Rugby Union-team van het Stella Maris College uit de Uruguayaanse hoofdstad Montevideo die waren neer gestort in het Andes gebergte, op 12 oktober 1972. Die mensen hebben vlees gegeten van de doden, iets dat van wegen hun geloof een extra groot taboe was. Door het slechte eten en het rantsoen zijn er toen katten en ratten gegeten. Vooral door de soldaten die geissoleerd waren van de anderen. Al snel waren de meeste katten gevangen waardoor dat het geen constante bron van eten was. Ook door de burgers werden er katten gegeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is wel aannemelijk, zeker naar mate de oorlog voortduurde werden rantsoenen moeilijker en moeilijker. Meerdere verslagen uit WWI spreken het eten van wat er was om toch aan de proteine te komen. Moest ook wel om uberhaubt te kunnen zien laat staan een geweer van enkele kilo's tillen vuren en laden.

De Strijd was heftig op alle fronten en delen van europa en vlaanderen en westhoek werd niet gespaard. De monumenten als de dodengang en Hoge Krater etc zijn hier de stille getuigen van.