Origineel oud stuk of namaak?

Ik heb een tijd geleden een landkaart van Schotland gekocht uit `1610’.
Nu ik hem voor het eerst uit de lijst had gehaald kwam ik het volgende tegen, wat niet zichtbaar was met lijst: ‘‘Historical Documents, London W.1’’
Het lijkt niet bij de kaart te passen, maar de kaart zelf lijkt heel echt.
Zou dit origineel zijn, later er bij gezet of is de kaart een fake?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou ja.. Er wordt dus wel aangegeven dat een een historisch document is. Dus het zal me verbazen als het namaak is. Om er zeker van te zijn weten ze misschien meer bij een boekhandel. Zij zien vaak aan het papier of het ook daadwerkelijk uit die tijd komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou juist zeggen dat het uit een verzameling replica's komt. Op een echt oud document staat niet gedrukt dat het oud is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De enige manier om erachter te komen of dit echt is of nep, is om naar een antiquair te gaan, liefst één die iets van kaarten weet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lettertype ziet er niet echt uit alsof dat uit 1610 komt.

Antwoorden (1)

geef eerst eens een foto weer van het geheel van de kaart. Misschien is het wel een deel van West Londen 1e district of zo iets.
Het is natuurlijk geen originele kaart, maar gewoon een weergave van vandaag de dag van een oude kaart uit die tijd 1610. Als ik naar de foto kijk zie ik al zo dat het materiaal niet uit die tijd stamt.
Het onderschrift met het "moderne" lettertype zegt mij al genoeg. Ik hoop voor u dat er niet teveel voor is betaald.