waarom speelden cowboys vroeger counrty muziek?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Speelden cowboy vroeger country muziek dan?
Computoon
9 jaar geleden
Ja, en als ze dat niet deden gingen ze achter de koeien aan of de indianen. De wereld was toen nog overzichtelijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ah, Film cowboys.
In het echt zaten ze maanden eenzaam met koeien te reizen (kwamen geen indiaan tegen) en hadden hooguit een mondharmonica (licht reizen) bij zich, los van of ze er op konden spelen. Als er een soort muziek is wat bij "cowboys" speelde dan is het western music (Later samen gevoegd tot country and western music.)
http://en.wikipedia.org/wiki/Western_music_%28North_America%29

Het beste antwoord

De vraagstelling is in feite niet goed.
De cowboys speelden geen country muziek (muziek van het land). Zij hebben het gemaakt en vorm gegeven. Pas later werd het zo genoemd.

Naar de overlevering moesten de cowboys,in de tijd van het wilde westen, die overigens slechts een twintigtal jaren heeft bestaan), als zij on trail (onderweg) waren al dan niet met grote kuddes runderen(koeien), zich maar zien te vermaken. Omdat zij te paard waren en niet veel bagage mee konden nemen, bestond hun uitrusting aan muziek instrumenten uit bijvoorbeeld een gitaar, een mondharmonica, een viool, een banjo en een heel goede virtuoos had wellicht een viool bij zich. Iets wat nog gemakkelijk tussen de overige bagage kon worden gefrommeld of met een band over de rug.
Aan het einde van de dag en 's avonds bij het kampvuur vertelde men elkaar belevenissen van de dag of men maakte muziek. En dan kon het gebeuren dat er een heel goede speler was, op wel instrument dan ook, of een groep met verschillende instrumenten. De cowboys waren van allerlei slag en ieder had wel zijn/haar nostalgische inbreng in de muziekbeleving. En zo zal zich een zang/muziekstijl hebben ontwikkeld, die wij nu aanduiden als countrymuziek. Die cowboys speelden dus gewoon een soort melancholieke muziek doorwrocht van heimwee en verlangen en wisten helemaal niet dat het country muziek zou worden genoemd. Dat kwam dus later. Dus de vraag zou eigenlijk moeten luiden: "Hoe is Country muziek ontstaan"?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
plusje, leuk antwoord :)

Andere antwoorden (2)

Dat was de cultuur toen. Zoals je nu veel rap ziet in bepaalde wijken in Amerika en dat de gabber scene vooral binnen Nederland blijft.

Mensen nemen vooral dingen over vanuit hun omgeving.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de gezelligheid/ vermaak