Hoe groot was keizer Frans Joseph I van Oostenrijk?

Het is geweten dat Elisabeth van Oostenrijk, beter bekend als Sis(s)i, groter was dan Franz Josept. Mij is bekend dat zijzelf 1m72 of 1m74 geweest zou zijn, en dat de schilders en de fotografen veel moeite hebben gehad om Franz Joseph I groter te krijgen op de portretten.

Daarom zou ik wel eens willen weten hoe groot hijzelf was?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Met een lengte van 1.62 en een taille van nog geen 48 cm woog Sissi nooit meer dan 45 kilo." Waarom denk je dat ze 1.72 was?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Diverse websites en boeken (vandaag opgezocht in mijn boeken, spreken allemaal van 1m72, alsook de Duitstalige boeken)
Amadea
9 jaar geleden
@LimaWhiskey: er is maar één bron die jouw tekst geeft, en de naam daarvan doet geen betrouwbaarheid vermoeden - namelijk sissi.startpagina. Ik lees op bijvoorbeeld http://www.habsburger.net/en/chapter/elisabeths-eccentric-lifestyle?language=de dat zij voor haar tijd met haar 1.72 meter een ongewoon lange vrouw was!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, ze had ook grote voeten :) Amadea, toevallig niet kunnen vinden hoe groot FJ was? Ikzelf heb nog altijd niks gevonden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, Amadea. Ik kon haar lengte verder nergens vinden. Het was ook alleen maar een vraag!
Amadea
9 jaar geleden
@Toby1984: helaas heb ik ook vergeefs gezocht. Anders had ik wel een antwoord geplaatst!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wetende dat ze ook nog een hele haardos bovenaan had, zal haar lengte nog meer opgevallen zijn :)

Het beste antwoord

Een rechtstreeks antwoord is niet te vinden, maar beter iets dan niets:
Elisabeth was ongeveer twee inches langer dan haar echtgenoot. We weten dat Elisabeth von Oesterreich 1 meter 72 lang was.
Twee inches staat gelijk aan 5,08 centimeter. Derhalve zal de lengte van Franz Joseph ongeveer 1 meter 67 zijn geweest.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super! Deze site heb ik nog niet tegengekomen, erg blij met deze antwoord! Bedankt Amadea!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wetende dat ze ook nog een hele haardos bovenaan had, zal haar lengte nog meer opgevallen zijn :)
Amadea
9 jaar geleden
En daarom droeg F.J. natuurlijk bij voorkeur hoge soldatenlaarzen en zette hij een militair hoofddeksel met grote pluim op z'n hoofd:
http://www.gogmsite.net/_Media/sissi_and_franz_joseph_ap-2.jpg