Waar kan ik het verhaal van mijn oma en moeder die slachtoffers zijn van de 1e wereldoorlog kwijt zodat dit verhaal niet verdwijnt?

gezocht journalist, instelling, vereniging oid die verhalen over de 1e wereldoorlog optekent

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Surf eens naar Europeana 1914-1918 (zie bron). Je kan via de website verhalen toevoegen en eventueel ook foto's en andere documenten uploaden. Je bijdrage wordt nagekeken en als ze goed bevonden wordt, gepubliceerd. Op de website staat al heel wat Engelstalig materiaal, veel minder in het Nederlands. Ik denk dat ze dus wel blij zullen zijn met een Nederlandstalig verhaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk kan je je verhaal kwijt aan het Algemeen Rijksarchief in België kwijt.

Toegevoegd na 1 dag:
Waarschijnlijk ook wel bij het NIOD (Nederlands Instituut voor Oorlogsdocumentatie.
Bronnen: