Kent iemand een goede website om te leren over de geschiedenis van Oostenrijk?

Ik ga vaal op vakantie in Oostenrijk, en vind het elke keer irritant dat ik eigenlijk helemaal niet veel weet van de geschiedenis van het land. Daarom zoek ik een uitgebreide website waar ik vaal kan lezen over de geschiedenis. Kent iemand er één?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook eens in de bibliotheek gaan kijken. Daar hebben ze vast wel boeken waar de geschiedenis van Oostenrijk in beschreven staat. Ik vind het overigens heel goed van je dat je interesse toont in het land waar je vaak naartoe gaat.

Antwoorden (1)

Nadat het land door Romeinen, Hunnen, Longobarden, Ostrogoten, Beieren en Franken veroverd en overheerst werd, werden de verschillende hertogdommen in Oostenrijk van de 10e tot de 13e eeuw geregeerd door de Babenbergers. De Babenbergers werden opgevolgd door de Habsburgers, die deze landen tot de 20e eeuw bleven regeren. De Habsburgers breidden hun macht vooral via erfopvolging uit over vele andere landen en werden zo heersers over een grote staatkundige eenheid die de Habsburgse monarchie wordt genoemd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oostenrijk
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Oostenrijk
fremar