Ànders dan die van de andere SS, nou allereerst hadden alle groepen dezelfde principes.

Ook:
1e wilde de SS, door de expansiedrift van Himmler een belangrijke positie in nemen.
2e was het van groot belang voor de werving van vrijwilligers voor de Waffen-SS.
3e diende de Nederlandsche SS Mussert in de groot-Germaanse richting te duwen en
4e was de oprichting van de Nederlandsche SS van grote propagandistische waarde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandsche_SS

Germaansche SS

Een Nederlands rekruteringsaffiche voor de Waffen-SS
De Germaansche SS was een verzamelnaam voor verschillende paramilitaire groepen, die van 1939 tot 1945 opkwamen in door Duitsland bezette gebieden. De groepen van de Germaansche SS waren gebaseerd op dezelfde principes als de Allgemeine-SS en hadden als doel de nationaalsocialistische rassendoctrine en antisemitisme op te leggen. Dit waren dan ook de voornaamste taken van de organisaties. Daarnaast namen ze vaak lokale politietaken op zich en ondersteunden ze eenheden van de Gestapo, de SD en andere afdelingen van het RSHA. In totaal omvatte alle groepen van de Germaansche SS samen ongeveer 80.000 leden.[13]

Nederlandsche SS

Veruit de bekendste Germaansche SS afdeling was de Nederlandsche SS. De leden van de Nederlandsche SS hielden zich, naast de eerder genoemde taken, voornamelijk bezig met het opsporen en opsluiten van Joden in diverse kampen, waar ze werden klaargemaakt voor de deportatie naar de vernietigingskampen.

wikipedia.org/wiki/Schutzstaffel#Nederlandsche_SS
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
De tweede link in je antwoord werkt niet (goed). Deze http://de.wikipedia.org/wiki/Schutzstaffel#Nederlandsche_SS wel.