Welke gevolgen zijn tegenwoordig terug te zien van de Jodenvervolgingen van de WOII

Monumenten etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

natuurlijk verschillende kampen, duizende films, het joden museum in Amsterdam, Anne frank huis, het kleine aantal joden in NL, veel monumenten en beelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Dank

Andere antwoorden (3)

Dit gruwelijke voorbeeld:

Vernietigingskamp Auswitch....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kwestie palestina

Toegevoegd na 12 minuten:
de joden hebben na de tweede wereld oorlog een stuk land gekregen om hun eigen joodse staat op te richten
om het verkomen van alle narigheid van wo II
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het holocaust-monument in Berlijn betreft een monument ter herdenking van de Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het monument bestaat uit 2.711 betonblokken die verschillen in hoogte. De blokken hebben een hoogte van 20 centimeter tot 4,5 meter met een loopruimte van 95 centimeter. De 2.711 betonblokken hebben een speciale laag waardoor graffiti niet aangebracht kan worden.

Volgens architect Peter Eisenman die het monument heeft ontworpen zal het monument een gevoel van desoriëntatie en isolement opwekken onder de bezoekers. Hij probeert met dit gevoel de ervaringen van de Joodse bevolking duidelijk te maken.

Onder het monument bevindt zich een expositieruimte ter nagedachtenis aan de Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog.